...och lite trädgård förstås!


söndag 1 september 2013

Före stenterassen och efter...

H
ej på er!
Igår blev det några timmar ute i trädgården. Pysslade, grävde, flyttade växter och hade det allmänt skönt. 
Min trädgård känns aldrig som ett måste utan jag längtar alltid dit. För mig är trädgård avkoppling.
Vill ni se lite före/efter bilder från vår nyanlagda stenterass?

För en vecka sen..
Här har vi flyttat undan skräp, skrot, dynlåda och annat anskrämligt...Så detta är nog inte en riktig före-bild men nästan...

Knappt en vecka senare såg det ut så här.
Lite mer blomprakt och möblemang så ska det vara klart. Kanske blir det först till våren.
En del vårlökar är också nergrävda men mer ska ner så fort min beställning kommer.


Från en annan vinkel


Om klimatet tillät och jag inte hade ett jobb att sköta så hade jag nog bosatt mig här ute ett tag i alla fall... trivs så himla gott där nu.

Ha en fin söndag!
PS. Idag firar vi ettårig bröllopsdag, blir en brunch ute på stan. Sen ska maken kolla fotboll på tv'n... gissa var jag tar vägen då? ;)

5 kommentarer:

Fia sa...

Oj vilka fina före och efterbilder du har tagit! Kommer bli superfint i rabatterna, du vill dock inte ha dom som mina här hemma för dom är helt fulla i ogräs. Tur jag gillar den vilda cottagestilen, hehe, jag planterar tätt så syns inte våtarven lika bra :-)

Marina sa...

Jättefint och jättestor skillnad blev det.
Ha en fin bröllopsdag!

Kram

Rosor och ruiner sa...

Superfint, det blev verkligen ett lyft!
Grattis på bröllopsdagen! Vi har också firat så vissa bröllopsdagar, maken framför fotboll och jag i trädgården, där jag gissar att du är =)
Kram Gunilla

Karin - Mina Rum sa...

Jösses, så fint! Verkligen ett lyft för platsen. Gillar formen på rabatterna skarpt.

Grattis på bröllopsdagen!
Kram, Karin

Huset bakom lindarna sa...

Grattis på bröllopsdagen! Ett riktigt bra jobb ni har gjort där i trädgården. Jag tycker inte om att höstjobba i trädgården, det är mycket roligare på våren. Jag har tyvärr ett hemskt jordgubbsland att ta hand om nu! Kram/Finas mammis