...och lite trädgård förstås!


lördag 7 september 2013

Trädgårdens skönheter i kvällsljus

K
vällsljus, igår gick jag en trädgårdsrunda, jag och min kamera.
Smög ut strax efter klockan 20. Ljuset var mjukt och vinden ganska stilla. Tystnaden fanns där med...
Känner mer och mer att jag vill arbeta med något som gör att jag får utlopp för kreativitet. När jag trivs bäst är det ju när jag "gör" något... fotograferar, bakar, pysslar, trädgårderar, inreder. Inte när jag sitter och svarar på mail och jagar folk att de ska göra saker (som mitt arbete mest består av idag).

Våga... våga.... våga...

Jätteprästkrage (planterad juni 2013)

Ros 'New Dawn', stäppsalvia, silverarv, chokladskära, daggkåpa och malva
(samtliga planterade sommaren 2013)

Ros 'Coral Dawn' (planterad juni 2013)


"There can be no other occupation like gardening in which, if you were to creep up behind someone at their work, you would find them smiling"

1 kommentar:

::fina:: sa...

Så vackra bilder! Ja visst måste man få utrymme för sin kreativitet! Jag känner igen mig så i det du skriver, att jaga folk och svara på mail! tack och lov får jag i vissa arbetsuppgifter skapa genom att göra foldrar, affischer och broschyrer och utan det hade jag nog blivit tokig! Jag är helt klart en skapande människa. Jag håller tummarna för att du vågar :-) Kram!