...och lite trädgård förstås!


måndag 12 maj 2014

Pion, akleja, jättedaggkåpa, gräslök, silverarv...

Det blir mycket trädgård nu... Vissa dagar mer och vissa dagar mindre, men varje minut jag kan vara ute i allt det vackra är guld värt.
Just idag regnar det, ett stilla regn utan blåst. Det är ovanligt hos oss, oftast brukar regnet kommer mer eller mindre i sidled. Och trots att det regnar så skiner solen däremellan. Blir ett behagligt vackert ljus.

Igår på min trädgårdsrunda med kameran, sen eftermiddag...

En av många pioner jag har (verkar bli fler för varje år!)

Jättedaggkåpa med sina regndroppar

Aklejan har också lyckats fånga några regndroppar

Silverarv i bakgrunden passar fint ihop med gräslök och smultronplantor
För övrigt har också ett par rabarberpajer bakats (och ätits).

Må så gott! Och tack för att ni kikar in!

5 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Pioner har en tendens till att bli fler för varje år, kan inte förstå varför...;)

SÅ härligt det är nu, man bara njuter!
Kram Gunilla

Huset bakom lindarna sa...

Så fina bilder! Här växer det inte mycket just nu, kallt och regnigt som det är! Din gräslök blommar bra mycket mer än min! Nä nu vill jag ha värme och sköna maj tillbaka!
Kram/Finas mammis

Hem och Harmoni Marie sa...

Precis, Gunilla... Pioner kommer liksom till oss.. jättekonstigt :)
Ha det fint! Kram!

Hem och Harmoni Marie sa...

Samma här, vill ha tillbaka värmen. Mycket regn de senaste dagarna, känns som trädgården har fått vad den behöver nu. Välkommen med lite sol igen!
:)
Kram fina Finas mammis!

Stina sa...

En stor kram från mig.:-) Stina