...och lite trädgård förstås!


söndag 8 september 2013

Söndagsbild | # 36

T
rädgårdens rikedom!
Äppelträden svämmar fullkomligt över av frukt i år.
Vi plockade en bråkdel av fallfrukten idag på vårt ena träd och av det blev det sju burkar äppelmos. Jag hade gjort mer om det inte vore för att glasburkarna tog slut.
Äppelmos receptet jag använder hittar du här

Äppelsorten heter James Grieve

Mina fina gamla slitna trästol gör sig fint där under trädet...

Detta är fallfrukten... hur fin som helst. Inte många äpplen som läggs direkt i komposten i år.

Imorgon tänkte jag nog baka lite äppelkaka kanske... och funderar också på att göra lite äppeljuice.
Vid sådana här tillfällen känner man sig rätt rik... Rik på trädgårdens skatter! 

Ha en ny fin vecka!

2 kommentarer:

VisaLiza sa...

Vilken lycka med egen äppelskörd. Ljuvlig färg på äpplena dessutom :) Liza

Karin - Mina Rum sa...

Vad härligt med så mycket frukt! Mitt lilla äppelträd har två äpplen i år. Jag hoppas att de tänker sitta kvar så att jag får smaka dem i moget tillstånd.

Kram!